Saturday, June 20, 2009

Fredag 19/06


Morgenen startet tidlig med at Dafe og Simon tok avgårde til Angels Landing, mens jeg måtte ligge igjen på hotellet og knaske piller og hente meg inn. Utrolig bittert, da dette var en av turene jeg gledet meg mest til. Men må vel gjøre som legen sier. I løpet av døgnet knasket jeg i meg 16 piller. Følte meg som en gammel mann. Men utrolig nok virker det som de fungerte. Dog er ikkje helsa helt i 100 i dag heller.

Etter at Simon og Dafe kom tilbake fra turen satt vi oss kjapt i bilen, stakk og kjøpte burger på Oscars Cafe. Denne burgeren var om mulig enda bedre enn burgeren vi kjøpte i Salt Lake, og man lurer på hvorfor man må til en liten by i sør-Utah for å få tak i slike burgere.

Turen videre gikk så til Grand Canyons´North Rim. Tok inn på Jacob Lake inn 44 miles fra parken, da det ikke er flust av overnattingsplasser i nærheten. Vi booka for 2 netter, og kjørte videre inn i parken. Etter en overraskende lang tur kom vi frem ved North Rim og ble møtt av et ganske enormt syn, men etter over en uke me ymse steinformasjoner kjente vi at det begynte å bli nok, så vi ble ikke så enormt gira. Vi kjørte rundt på de største utsiktspunktene og tok et par bilder og nøt det som faktisk var en ganske fantastisk utsikt.

Etter dette tok vi turen tilbake til Jacob Lake hvor vi spiste middag og tok en tidlig kveld, da vi ikke var klar over at Arizona ikke bruker sommertid, i motsetning til Utah.

No comments:

Post a Comment