Tuesday, July 7, 2009

Mandag 06/07

Tidlig frokost i dag, back to basics med Cheerios og melk.

Avreise Simi Valley var rundt klokka 0830 og målet for dagens tur var et lite sted i ørkenen nord for Los Angeles. Etter 116 miles på snorrette veier ankom vi en støvete by med en liten flyplass.
Ved ankomst lokalene til Skydive Taft fikk vi utdelt et dokument hvor vi måtte skrive under på at vi ikke kunne saksøke eller kreve penger av bedriften, selv om flyet kræsja eller tandemhopperen vår dret seg ut og f.eks. glemte å løse ut skjerme. Nervøsiteten økte betraktelig etter å ha lest dokumentet. Men vi var fortsatt ganske rolige.

Flyet som tok oss opp var et latterlig lite Cessna-fly, så vi kunne bare fly en om gangen, så Simon gikk opp ført, etterfulgt av Dafe, før jeg måtte ta siste turen.

Følelsen å falle ut av flyet var helt fantastisk. Tok et par saltoer og snurra litt rundt før vi gikk inn i stabil flytestilling. Magisk! Hadde fritt fall i rund 50 sek, fra 11 000 fot til 5 000 fot. De siste 5 000 gikk rolig og fint forbi med en fin utsikt over ørkenen. ikke skummelt i det hele tatt. Pulsen gikk litt opp under landinga, men det gikk greit det og!

Anbefales!

Etter hoppene tok vi turen tilbake til Simi hvor vi plaska litt rund i bassenget før middag, og avslutta kvelden med en film.